Wiosenne Karkonosze 6-7.04.2013

Z przyjemnością przerzucam  na bloga relację z wiosennej imprezy sprzed 7 lat, rzeczona pora pokazuje jak wiele miała do zaoferowania  w Karkonoszach.
Tym bardziej że /10.04.2020r./ jest totalne embargo na wyjazdy z powodu epidemii koronawirusa, a na zewnątrz lato w pełni. Odbywając "areszt domowy" można powspominać co nieco i cóż, czekam na lepsze czasy. Jak wiadomo, Karkonosze wiosenną porą to niepowtarzalny czar i urok. Smaki byli ogromne. Ustawka na to pasmo zaplanowana była jeszcze przed zjazdem z izerskiego rakietowania i pomysł był, aby imprezę rozpocząć z Przełęczy Szklarskiej szlakiem zielonym w"nowym" wariancie, który omija niestety Owcze Skały. Ja tradycyjnie wyruszam z Wro "Strzałą Południa" czyli poczciwym "Choojnikem" ze stajni Przewozy Regionalne, na który o mały włos bym nie zdążył. W pociągu nahajcowane po zbóju, na nic prośby i groźby o "przykręcenie kaloryfera". Ale co tam, moje uczucie do rodzimego przewoźnika cały czas zwyżkuje. Zarzucając śniadanie, którego niestety nie zdążyłem skonsumować w domu, podziwiałem wiosnę z okna przedziału, która nadchodzi, nadchodzi i nadejść nie może...

W Jeleniej Górze ląduję planowo. Mam 1/2 godziny do przyjazdu Malinowskiego i Jacka. Jako, że ich "Torpeda" się spóźnia planowo, skutkuje to tym, że PęKaEs do Jakuszyc odjeżdża bez nas. Korzystamy z planu B i wtaczamy się do autobusu linii 15 i z uśmiechami do ósemki zapodajemy do Jagniątkowa.

Czarny szlak/Petrowka/ naszym wskazem, Czarny Kocioł Jagniątkowski odpuszczamy i zaczynamy. Jak to w pierwszej dekadzie kwietnia bywa w Karkonoszach:

Uszliśmy może z kilometr, zastane waruneczki wymuszają zastosowanie do dalszej drogi stosownych instrumentów:

W planie było nawet zwiedzanie czarnego Kotła Jagniątkowskiego. Niestety, życie jest brutalne. Po drodze mijamy apartament w wiosennej scenerii:

Nie boimy się, w drodze na grzbiet:

Chwila na wyrównanie oddechu:

W zdrowiu docieramy na miejsce:

Wcześniej jednak obowiązkowy motyw, czyli rakietowa gwiazda:

Pora się zbierać:

Śląskie Kamienie wiosennie:

Karkonosze wiosną dodają kolorytu, uczą pokory, wzbudzają podziw i szacunek:

Pomnik Kalmana, ten kamienny obelisk postawiony ku pamięci czeskiego dziennikarza, który 15.01.1929 roku zamarzł podczas śnieżnej zamieci:

A my docieramy do, tego no...jednego z bardziej znanych obiektów noclegowych w całych Karkonoszach. Wiatunia z szacownym stryszkiem na Czarnej Przełęczy:

Wiosnę witamy radośnie. Jacek zaproponował coś na rozgrzewkę, czyli nacieranko śniegiem. Notabene znakomity pomysł:

Malinowskiego patent na rozgrzanie zmarzniętych stóp:

W tej to wiatuni miałem przyjemność w lutym ub. roku nocować przy ok. -25 stopniowym mrozie. Poziom wieczornych rozmów nie nadaję się do publikacji w relacji tejże, wspomnę tylko, że pod rynsztok ciężko by to było podpiąć. Ranek wita nas "bryzą". Podobno trawersowaliśmy Wielki Szyszak, ale nie wiem, nic nie widziałem. Pauza na uzupełnienie elektrolitów w organizmie:

Przy budynku stacji nadawczej "Śnieżne Kotły" :

Oszwabili nas, bo widoczność miała być na 50m :

Poszliśmy na jajecznicę "Pod Łabski Szczyt":

W schronisku odtajaliśmy:

Na Mokrą Przełęcz poszliśmy szlakiem zielonym. Za Trzema Świnkami dostąpiliśmy łaski i nawet się wypogodziło. Od Hali Szrenickiej cudowny odcinek, szlak zielony do Jakuszyc.

Bez żadnej przesady powiem, że 2 metry śniegu w Karkonoszach mamy w standardzie, jak na wiosnę przystało :)

W Jakuszycach imprezę kończymy przejazdem "Marysią" do Szklarskiej Poręby.

Tam wizyta w pierogowni => Jelenia Góra i na dworcu autobusowym żegnam się z Malinowskim i Jackiem, oni kulają na stację kolejową, a ja za 30 minut autobus do Wro. Dziękując za uwagę dodam, że jest duża szansa żeby na Dzień Dziecka udać się w Karkonosze z rakietami pod pachą. Na koniec klimat kwietniowych Karkonoszy: